Az amatőr író stratégiája


Az előző cikkemben azt boncolgattam, hogy milyen helyzetben vannak Magyarországon a kezdő írók. Ha a nehézségek ellenére úgy döntesz, hogy belevágsz, fel kell készülnöd rá, hogy az írás mellett nem kevés időt és energiát kell belefektetned a marketingbe is.

Mivel én is kezdő vagyok, engem is érdekelnek ezek a lehetőségek. Kipróbálom, amit mások javasolnak, illetve keresek egyéni megoldásokat is, amikről a későbbiekben be fogok számolni. De lássuk, most milyen eszközökkel tudjuk eladni magunkat.


Nem árt, ha készítünk egy stratégiát és aszerint dolgozunk. Érdekes, hogy látom más bloggereknél és amatőr íróknál a közösségi oldalukon, hogy használják azokat a trükköket, amiket én is felkutattam az elmúlt hetekben, tehát ezek nagy része bevált módszer kell, hogy legyen. Akkor rajta! Teszteljük őket!

Légy jelen az interneten!
Légy felkészült, ha elszántad magad és mégis szerencsét próbálsz! Legyen forgalmas a blogod, legyen minimum ezer követője a Facebook-oldaladnak /legyen célkitűzés/, és nem elég csak a szám, mint adat: legyen aktivitás mindkét fél oldaláról. Legyetek jelen a követőiddel együtt, kommunikáljatok!

Írj érdekes, figyelemfelkeltő cikkeket!
A legfontosabb a kapcsolatteremtés, ezért fontos, hogy olyan postokat írj, amiket olvasva a követőid késztetést érezhetnek, hogy elmondják róla saját véleményüket. Légy nyitott mások véleményére. Légy naprakész, publikálj lehetőséged szerint. Törekedj a minőségi bejegyzésekre és a változatos tartalomra.

Légy aktív szereplője a közösségi médiának...
Sokat hallani róla, hogy nem árt, ha több felületen jelen vagy, de tapasztalataim szerint a túl sokfelé való koncentrálás a minőségi posztok rovására mehet. Koncentrálj arra a közösségi oldaladra, ahol nagyobb a rajongói táborod. Ne fektess fölösleges energiákat olyan oldalakba, amiben nincs potenciál. Gondolkozz a nagy számok törvénye szerint: ha olyan oldalon osztod meg a tartalmadat, aminek nagyobb követő tábora van, az esélyed is nagyobb arra, hogy többen legyenek kíváncsiak rád.

... De ne áraszd el a követőidet!
Ne vidd túlzásba a posztokat a közösségi oldalakon. Napi kettő bőven megteszi. Ha folyton te vagy jelen az idővonalon, az másoknak irritáló tud lenni. Ne csak szemellenzősen gondolkozz. Ha írással foglalkozik a blogod, ne csak az írásaidat oszd meg a közösségi oldaladon; az úgy száraz, tömény anyag, és egy idő után unalmassá válsz. Nem az írásaid, hanem te. Az olvasók szeretik látni az embert is a történetek mögött. De az sem jó, folyamatosan cuki cicás képeket töltesz fel, hiszen azt sem akarhatod, hogy azok miatt kövessenek. Találd meg azokat a dolgokat, amikre a közönséged érdeklődést mutat, de maradj témán belül! Például néha mutasd meg magadat is egy fénykép erejéig, ahogy épp a műveden dolgozol.

Kövesd példaképeid módszereit!
Figyeld meg, hogy csinálják a nagyok. Persze, ők már szereztek maguknak nevet a szakmában, ezért nem is kell, hogy nyomuljanak, de azért ők is használnak stratégiát: van, aki saját maga intézi, és van, aki Facebook-kampányt vásárolt magának egy ezzel foglalkozó cégnél. Ennek eredménye persze változó lehet, nekem például mindig szimpatikusabb, ha az író áll a saját oldala mögött. És bátran iratkozz fel publikált és más amatőr írók oldalaira is. Oszd meg az ő tartalmaikat, építsd ki a saját kapcsolatrendszeredet és figyeld a mozgásukat. Sokat lehet tanulni tőlük. Kommentálj, kérdezz, légy jelen, mutasd meg magad!

Vegyél részt közös projektekben más amatőr írókkal!
Közös projektek. Más amatőr írókkal való együttműködés is sikeres lehet. Találjatok ki valami egyedit, egyszerűt, ami nem emészti fel az energiátokat és az időtöket, de vonzza a olvasókat. Mindketten profitálhattok az ilyen lehetőség által.

Ezeket a tippeket kaptam, ezek szerint fogok a jövőben marketing tevékenységet folytatni. Mivel látványosan az elején tartok még, kíváncsian várom, hogyan alakul a helyzet a fent leírtaknak köszönhetően. Ezúttal is szeretnék köszönetet mondani a marketinges Boginak a tanácsokért.

Megjegyzés küldése